Search
Close this search box.
هزینه تعویض مفصل زانو

هزینه تعویض مفصل زانو

هزینه تعویض مفصل زانو جز مهمترین مواردی است که برای جراحی زانو مورد توجه قرار می‌گیرد. کسانی که درگیر مشکلات زانو هستند و نیاز است تا پروتز زانو و یا مفصل زانو برای درمان آن‌ها استفاده شود باید از هزینه‌های تعویض و جراحی در این زمینه اطلاعات کامل به دست آورند.

زانو از اجزای مهم در بدن است که درمان نشدن آن موجب می‌شود تا شخص نتواند حرکت کند. به همین جهت در این صورت نیاز است تا جراحی مورد نیاز با حضور یک متخصص انجام شود. در ادامه این مقاله به بررسی هزینه پروتز زانو می پردازیم. در سایت دکتر علیرضا میرزا صادقی تا پایان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : عمل تعویض مفصل زانو چگونه انجام میشود؟

 هزینه تعویض مفصل زانو

 هزینه تعویض مفصل زانو چقدر است

هزینه تعویض مفصل زانو با توجه به نوع نیاز بیمار متفاوت است. این هزینه‌ها توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار گرفته و در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. اگر شما در این زمینه سوالاتی دارید می‌توانید از طریق جراح ارتوپدی از قیمت‌ها به صورت دقیق اطلاع پیدا کنید.

هزینه تعویض مفصل زانو 1402 با توجه به نوساناتی که در قیمت ارز وجود دارد، متفاوت است. چرا که جراحی و خرید مفصل با توجه به شرایط موجود متغیر بوده و نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای آن در نظر گرفت. دکتر علیرضا میرزا صادقی پزشک جراح ارتوپدی در مورد مقدار هزینه‌ها می تواند به شما راهنمایی های لازم را ارائه نماید. برای این منظور می‌توانید با این متخصص در تماس باشید.

عوامل اثرگذار بر هزینه تعویض مفصل زانو

مطمئنا برای تعریف هزینه جراحی و تعویض مفصل زانو عواملی تاثیر گذار است که شناخت آن و بررسی آن‌ها می‌تواند در مشخص شدن مقدار هزینه به بیمار کمک نماید. مطمئنا همه افراد به دنبال جراحی با هزینه کمتر هستند، ولی باید اشاره کنیم که زانو بخش مهمی از بدن را تشکیل می‌دهد که استفاده از جنس نامرغوب برای مفصل و یا انتخاب بیمارستان و یا پزشک بی‌تجربه می‌تواند عوارض زیادی به دنبال داشته باشد. پس سعی کنید با توجه به شرایط انتخاب درست‌تری را انجام دهید.

مواردی که در تعیین هزینه پروتز زانو تاثیر گذار است عبارت‌اند از:

  برند مفصل

مفصل‌های زانو در برندهای مختلفی تولید می‌شود. این برندها با توجه به نوع کیفیت و شرکت تولید‌کننده قیمت های مختلفی دارند. بالطبع مفصل‌های خارجی با برندهای مطرح قیمت بیشتری نسبت به برندهای ایرانی و یا برندهای بی کیفیت دارد. با این حال انتخاب با خود بیمار است که در بین برندهای مفصل با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب نماید.

هزینه بیمارستان

محلی که جراحی در آن انجام می‌شود اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین جهت باید برای انتخاب یک بیمارستان معتبر با توجه به مشورت با پزشک اقدام نمایید. هزینه‌های بیمارستانی نیز با توجه به دولتی بودن و یا خصوصی بودن متفاوت است. از این رو باید در مورد این موضوع نیز به درستی تحقیق انجام شود.

با توجه به موارد یاد شده و جمع هزینه پروتز زانو و هزینه بیمارستان، قیمتی برای بیمار تعریف می‌شود. اگر بیماری قصد دارد هر دو زانوی خود را همزمان جراحی کرده و از مفصل استفاده کند، با یک جراحی هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد. چرا که تنها با یک بار بستری شدن و یک بیهوشی فرایند جراحی انجام می شود.

هزینه تعویض مفصل زانو با بیمه تامین اجتماعی

بیمه‌های درمانی مثل بیمه تامین اجتماعی شرایطی را فراهم آورده است تا افرادی که نیاز به تعویض مفصل زانو دارند و یا در هزینه تعویض مفصل زانو با مشکل مواجه هستند بتوانند از بیمه برای جراحی استفاده کنند. همچنین کسانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند می‌توانند در بیمارستان‌های مختص این افراد مورد جراحی قرار بگیرند که در این صورت هزینه بیمارستان صفر شده و یا به حداقل می رسد.

هزینه تعویض مفصل زانو با توجه به شرایطی که بیان شده متفاوت بوده و قیمت مشخصی را نمی‌توان برای آن بیان نمود. اگر در این بین شما و یا افرادی از خانواده نیاز به درمان دارد حتما قبل از هر اقدامی توسط متخصص مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به شرایط پزشک و بیمارستان تعرفه را دریافت نمایید.

سوالات متداول هزینه تعویض مفصل

در چه سنی می‌توان برای جراحی مفصل زانو اقدام نمود؟

افرادی که نیاز به جراحی مفصل زانو دارند باید حداقل 50 سال سن داشته باشند تا قادر به انجام این جراحی باشند. در صورتی که در سنین کمتر زانو دچار آسیب دیدگی‌های زیادی شود و نیاز مبرم به جراحی باشد با توجه به تشخیص پزشک می‌توان جراحی تعویض مفصل را انجام داد.

جراحی مفصل چقدر زمان می‌برد؟

افرادی که برای جراحی زانو مطرح هستند به طور معمول بین 1 الی 3 ساعت تحت بیهوشی و جراحی قرار می‌گیرند. در برخی از موارد نیز ممکن است این زمان بیشتر شود.

آیا بیمه‌های درمانی هزینه‌ها را تامین می‌کنند؟

بله، با توجه به نوع بیمه درمانی و یا بیمه تکمیلی که بیمار تحت پوشش آن باشد هزینه‌هایی با توجه به تعرفه‌های بیمه برای جراحی پرداخت می‌شود. چرا که هزینه جراحی تعویض مفصل جز جراحی‌های لازم و ضروری می‌باشد.

.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *